Voor sommige acties is het vereist dat we weten dat we te maken hebben met de daadwerkelijke eigenaar van de producten. Als je bijvoorbeeld een domeinnaam uit quarantaine wilt verhuizen of het e-mailadres van je Mijn Antagonist-account wilt wijzigen, vragen we om een kopie van je identiteitsbewijs om te voorkomen dat iemand anders er met jouw domeinnaam of account vandoor gaat. Op deze manier kunnen wij erop vertrouwen dat we te maken hebben met de juiste persoon en kun jij erop vertrouwen dat we niet zomaar gegevens aan anderen geven.
Een geldige kopie identiteitsbewijs is bijvoorbeeld een kopie van een identiteitskaart, paspoort, rijbewijs of vreemdelingendocument. Op dit identiteitsbewijs raden we je aan om het burgerservicenummer, documentnummer en foto onherkenbaar te maken. Je kunt er ook op schrijven waarvoor de kopie bestemd is, zodat je zeker weet dat de kopie - mocht deze in verkeerde handen terechtkomen - niet voor andere doeleinden gebruikt kan worden.
De overheid heeft voor het veilig delen van dit type documenten de KopieID app beschikbaar gemaakt op Android, iOS en Windows Phone.
Staat het product of account op naam van een organisatie, dan hebben we, naast het kopie identiteitsbewijs van een bevoegde bestuurder, een uittreksel van de KvK nodig waaruit deze bevoegdheid blijkt. Blijkt de vertegenwoordigingsbevoegdheid niet uit het uittreksel, dan is er ook een bewijs van deze bevoegdheid nodig.
Je kunt een digitaal gewaarmerkt uittreksel direct opvragen bij de KVK.
Het verzoek om deze documenten op te sturen komt uitsluitend vanuit onze helpdesk. De benodigde documenten kun je inscannen en naar ons e-mailen, faxen of per post opsturen. De contactgegevens staan elders op onze website.