Er zijn bij Antagonist verschillende systemen waarop je kunt inloggen. Deze systemen gebruiken hun eigen inloggegevens die niet uitwisselbaar zijn. Mocht je door de bomen het bos niet meer zien, dan kun je op deze pagina vinden hoe je weer toegang krijgt tot alle systemen.
Het is in principe mogelijk om, zonder tussenkomst van de helpdesk, al jouw inloggegevens te herstellen. Het enige wat hiervoor nodig is, is dat het e-mailadres in Mijn Antagonist nog klopt en toegankelijk is. Zorg er daarom ook voor dat dat adres altijd up-to-date is. Je kunt dit adres zelf aanpassen via Mijn Antagonist.
Een overzicht van systemen is te vinden in dit cheatsheet. Hierin staat ook per systeem een link naar de handleiding voor het wijzigen of herstellen van de inloggegevens.
Videohandleiding
Mijn Antagonist
Mijn Antagonist is het belangrijkste systeem voor toegang tot je producten. Je bereikt het via mijn.antagonist.nl. Je kunt hierop inloggen met het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dat is doorgaans het adres wat je tijdens het bestellen van je producten hebt opgegeven.
Als je het wachtwoord van dit account niet meer weet, ga dan naar mijn.antagonist.nl/reset_password/ voor het herstellen ervan. Vul op deze pagina het e-mailadres in wat aan jouw klantaccount is gekoppeld.
Als jouw e-mailadres in Mijn Antagonist niet meer correct is of je niet meer weet welk e-mailadres aan jouw account hebt gekoppeld, neem dan contact op met onze helpdesk.
Het kan zijn dat er meerdere klantaccounts zijn geregistreerd op hetzelfde e-mailadres. Je ontvangt dan ook meerdere e-mailberichten: voor elk klantaccount een. In elke e-mail wordt het betreffende klantnummer genoemd.
Bekijk het hoofdartikel over inloggen op Mijn Antagonist
Hierdoor kan het lijken dat je maar één bericht hebt ontvangen. De andere berichten zijn dan in de 'threaded view' te vinden. Bijvoorbeeld Gmail doet dit.
DirectAdmin en FTP
Inloggen op DirectAdmin gaat door naar https://www.voorbeeld.nl:2223 te gaan. Vervang hier 'voorbeeld.nl' met je eigen domeinnaam. De gebruikersnaam is (meestal) gelijk aan deb12345, waarbij '12345' je klantnummer is.
Deze inloggegevens moet je ook gebruiken bij het inloggen op FTP.Als je meerdere hostingpakketten afneemt, dan kan er een toevoeging achter je gebruikersnaam staan (bv. 'n2' of 'n3'). Weet je de gebruikersnaam of het wachtwoord niet meer, dan kun je deze via Mijn Antagonist herstellen.
Voor het inloggen op de e-mail kun je een eigen e-mailprogramma of de webmail gebruiken. In beide gevallen moet je bij 'Gebruikersnaam' het e-mailadres invullen, waarvan je de berichten wilt ophalen. Gebruik hier dus niet jouw deb-nummer. Als je het wachtwoord van jouw e-mailaccount bent vergeten of verloren, dan kun je deze opnieuw instellen via DirectAdmin.