Je kunt via Mijn Antagonist de DNS-records beheren van een Alles-in-1 domeinnaam. Zit je domeinnaam dus niet aan een hostingpakket gekoppeld, dan kun je in deze handleiding terugvinden hoe je DNS-records wijzigt.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je de DNS-records van je domeinnaam wilt aanpassen. Het kan bijvoorbeeld nodig zijn als je jouw domein naar een eigen server of externe dienst wilt laten verwijzen.
Zit je domein aan een hostingpakket gekoppeld en wil je de DNS-records aanpassen, raadpleeg dan de handleiding over DNS-beheer in DirectAdmin.
1. Log in op Mijn Antagonist.
2. Klik in het menu op 'Producten'.
3. Klik op de losse domeinnaam waar je de DNS-records van wilt wijzigen.
4. Klik in het vak 'Beheer' op 'DNS-records wijzigen'.
5. Hier kun je de DNS van de domeinnaam wijzigen. Dat kan met behulp van een template, bijvoorbeeld voor G Suite. Ook kun je losse records aanpassen, toevoegen of verwijderen. Klik na het doorvoeren van een wijziging op 'Opslaan'.
Een foutje gemaakt of wil je de gehele zone terugzetten naar de oorspronkelijke DNS-records van je domeinnaam? Klik dan bovenaan op 'Herstel standaardwaarden'.
Het kan na het instellen van DNS records even duren, voordat je effect ziet. Dit komt door de technische werking van DNS. Na een aantal uur komt dit vanzelf goed te staan en zie je het resultaat.