Wil je een administratieve wijziging doorvoeren? Zoals het wijzigen van je contactgegevens of het instellen van de verlengmethode? Dit kan gemakkelijk via jouw administratieve omgeving.
Voor meer informatie over oneHome, raadpleeg je ons artikel hier.
Stappen voor Mijn Antagonist
In Mijn Antagonist vind je de administratieve pagina door na het inloggen boven in het menu op 'Administratie' te klikken.
-
Verlenging
Hier kan de methode van verlenging worden gewijzigd. Zo kun je handmatig of automatisch verlengen.
-
Facturen
Alle facturen van betaalde bestellingen staan hier in een overzicht weergegeven en kun je in .pdf-formaat downloaden.
-
Persoonsgegevens
De persoonsgegevens die hier worden weergegeven, zijn de gegevens van de eigenaar van het klantaccount, bijvoorbeeld de adresgegevens. Deze gegevens komen ook op de factuur te staan. Het wijzigen van deze gegevens kan door op de knop 'Wijzigen' te drukken.
Je kunt hier dan ook een secundair/alternatief of een administratief e-mailadres toevoegen.Met een alternatief e-mailadres verklein je de kans dat je belangrijke berichten mist. Ook kun je dit tweede adres gebruiken voor wachtwoordherstel. Het administratieve e-mailadres wordt enkel gebruikt voor verlengherinneringen en facturen. Met het administratieve e-mailadres is het herstellen van het wachtwoord niet mogelijk.
Naam of organisatie wijzigen
Merk op dat de naam van de eigenaar of de eventuele organisatienaam die is opgegeven niet zelf kan worden gewijzigd. Dat vereist een overdracht. Volg de onderstaande stappen voor een snelle afhandeling.
-
Maak eerst in Mijn Antagonist een nieuwe contactpersoon aan met de gewenste gegevens.
-
Stuur vervolgens een e-mail naar Support.
-
Geef daarin aan dat je een overdracht wenst en benoem expliciet om welke contactpersoon het gaat.
-
-
Contactpersonen
Contactpersonen worden gebruikt bij de registratie van domeinnamen. De eigenaar van het klantaccount, waarvan de gegevens worden weergegeven bij persoonsgegevens, hoeft niet per se ook eigenaar van een domeinnaam te zijn.
Het is namelijk mogelijk om voor domeinen contactpersonen in te stellen. Als een domeinnaam een andere persoon of organisatie als eigenaar moet krijgen, dan kunnen daar contactpersonen voor aangemaakt worden.
Contactpersoon aanmaken
Je kunt een nieuw contactpersoon aanmaken door in het vak 'Contactpersonen' op de knop 'Nieuw contact' te klikken. Vul het formulier volledig in en klik op 'Aanmaken'. De contactpersoon wordt aan het overzicht toegevoegd, waarna je het aan een domeinnaam kunt koppelen.
Contactpersoon wijzigen
Het is mogelijk om de gegevens van een bestaand contactpersoon aan te passen. Dit doe je door in het vak 'Contactpersonen' op de naam van de contactpersoon te klikken.
De naam of bedrijfsnaam kan niet worden gewijzigd. Moet het domein van eigenaar veranderen, dan kun je het beste een nieuw contactpersoon met de gewenste gegevens aanmaken. Vervolgens stel je die contactpersoon voor de domeinnaam in.
Stappen voor oneHome
Log eerst in op oneHome voor toegang tot alle administratieve functies. Na het inloggen vind je in oneHome meerdere pagina's waarop je administratieve taken kunt uitvoeren. Hieronder geven we je een overzicht.
-
Abonnementen
Via de pagina 'Abonnementen' kun je jouw abonnementen verlengen of verlengingen stopzetten.
1. Klik rechtsboven in oneHomeop jouw profiel-icoon en kies vervolgens voor 'Abonnementen'.
2. Kies bij het abonnement van jouw keuze via het menu aan de rechterkant voor:
'Verlenging activeren' (als je het product komende tijd wilt blijven gebruiken), of
'Verlenging stopzetten' (als je het product wilt opzeggen).
Volg daarna de stappen om je keuze definitief te maken. -
Facturen
Op de pagina 'Facturen' vind je een overzicht van jouw facturen en de betaalstatus. Ook kun je openstaande facturen direct via deze pagina betalen.
1. Klik in de menubalk bovenin oneHome op 'Facturen'.
2. Je ziet nu een overzicht met jouw facturen. Bij elke factuur wordt de betaalstatus vermeld.
3. Wil je een factuur betalen? Gebruik dan de knop 'Betaal'.
Wil je een factuur downloaden naar je computer? Gebruik dan het download-icoon. Of gebruik de selectievakjes aan de linkerkant en klik daarna op 'Facturen downloaden', als je meerdere facturen tegelijk wilt downloaden.
-
Betaling
Via de pagina 'Betaling' stel je jouw standaard betaalmethode in.
1. Klik rechtsboven in oneHome op jouw profiel-icoon en kies vervolgens voor 'Betaling'.
2. Je ziet vervolgens eerst je huidige betaalmethode.
Wil je voortaan via een andere methode betalen?
Scrol dan naar beneden naar 'Andere betaalmethoden' en klik achter jouw gewenste betaalmethode op 'Activeren'. -
Mijn gegevens
Op de pagina 'Mijn gegevens' kun je jouw contactgegevens en de gegevens van de abonnementhouder aanpassen. Ook kun je een alternatief adres instellen voor facturen.
1. Klik rechtsboven in oneHome op jouw profiel-icoon en kies vervolgens voor 'Mijn gegevens'.
2. Je ziet nu verschillende opties. Hieronder vind je meer uitleg per optie.
Contactgegevens wijzigen
Onder 'Contactgegevens' vind je jouw telefoonnummer en e-mailadres(sen). Zorg dat deze gegevens altijd up-to-date zijn, zodat we je kunnen bereiken wanneer nodig. Je past de gegevens aan via de knop 'Bewerken'.
Abonnementhouder wijzigen
De abonnementhouder is de persoon of de organisatie die verantwoordelijk is voor het klantaccount en alle bijbehorende diensten. Klik onder 'Abonnementhouder' op 'Bewerken' om de abonnementhouder, de adresgegevens van de abonnementhouder of eventuele bedrijfsgegevens aan te passen.
-
Domeinhouder
De domeinhouder is de eigenaar van een domeinnaam. Dit is niet altijd dezelfde persoon als de abonnementhouder. Je kunt als abonnementhouder namelijk ook domeinnamen voor iemand anders registreren. Om de domeinhouder van jouw domeinen aan te passen, volg je onderstaande stappen.
1. Ga via 'Home' in het linkermenu naar 'Domeinen'.
2. Klik bij de betreffende domeinnaam op het pijltje aan de rechterkant.
3. Kies onder 'Domeinhouder' voor 'Bewerken'.
4. Vul de gevraagde gegevens in en klik op 'Opslaan'.
-
Gebruikers
Het is mogelijk om verschillende gebruikers aan te maken binnen oneHome. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld jouw webbouwer wilt laten inloggen op je diensten. Of als je de financiƫle afdeling van jouw bedrijf toegang wilt geven tot facturen in oneHome.
1. Klik rechtsboven in oneHome op jouw profiel-icoon en kies vervolgens voor 'Gebruikers'.
2. Wil je een gebruiker aanmaken? Klik dan op 'Gebruiker aanmaken' en volg de stappen. Wil je een bestaande gebruiker bewerken, deactiveren of verwijderen? Of de toegangscontrole voor deze gebruiker wijzigen? Klik dan bij de betreffende gebruiker op het keuzemenu en selecteer de gewenste optie.