Met hulp op afstand kijken we direct mee op je scherm. Hiervoor gebruiken we de software Anydesk. Wanneer je een afspraak hebt gemaakt met Support, installeer dan ter voorbereiding dit programma op je apparaat. In deze handleiding vind je hoe je dat doet. Zo weet je zeker dat je er straks klaar voor bent en alles soepel verloopt.
AnyDesk voor Windows
1. Download de AnyDesk-software voor Windows.
2. Open het gedownloade bestand en doorloop het installatieproces.
3. Om verbinding te maken, hebben wij je AnyDesk-adres nodig. Je vindt deze links bovenin het programma. Kopieer dit nummer.
4. Mail ons op de dag van de afspraak je AnyDesk-adres. Dit kan als antwoord op dezelfde e-mail waarin je de afspraak hebt gemaakt.
Je bent er nu klaar voor. Op het afgesproken tijdstip zullen wij de sessie starten en je helpen met je vraagstuk.
AnyDesk voor macOS
1. Download de AnyDesk-software voor macOS.
2. Open het gedownloade bestand en doorloop het installatieproces.
3. Ga nu naar ‘Systeemvoorkeuren’ binnen je macOS-computer.
4. Klik op ‘Beveiliging en privacy’. Mogelijk dien je eerst op het slotje onderaan te klikken om de bewerkfunctie te ontgrendelen.
5. Open het tabje ‘Privacy’, klik links op ‘Toegankelijkheid’ en zoek in de lijst naar AnyDesk. Staat deze er niet tussen? Klik dan op het plusje onderaan en voeg AnyDesk toe als programma. Zet daarna een vinkje bij AnyDesk.
6. Zet ook een vinkje bij AnyDesk bij de opties ‘Volledige schijftoegang’.
7. Herhaal deze handeling voor de optie 'Schermopname'.
8. Om verbinding te maken, hebben wij je AnyDesk-ID nodig. Je vindt deze links bovenin het programma. Open daarom AnyDesk en kopieer dit nummer.
9. Mail ons op de dag van de afspraak je AnyDesk-ID. Dit kan als antwoord op dezelfde e-mail waarin je de afspraak hebt gemaakt.
Je bent er nu klaar voor. Op het afgesproken tijdstip zullen wij de sessie starten en je helpen met je vraagstuk.