Met een webhostingpakket kun je e-mailadressen aanmaken die op je domeinnaam zijn gebaseerd, zoals info@voorbeeld.nl of sales@voorbeeld.nl. Als je het wachtwoord voor een aangemaakt e-mailadres bent vergeten, dan kun je die via DirectAdmin aanpassen. Door de onderstaande stappen te volgen, doe je dat snel en gemakkelijk.
Neem dan contact op met de eigenaar ervan. Dit kan bijvoorbeeld je reseller, webbouwer of werkgever zijn.
Nieuw wachtwoord instellen
1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist.
Ook dit wachtwoord vergeten? Je kunt via 'Wachtwoord vergeten' een wachtwoordherstel aanvragen door het e-mailadres in te vullen dat in je klantaccount bekend is. Kom je ook niet in Mijn Antagonist, neem dan contact met ons op.
2. Klik in het menu op 'Producten'.
3. Nu klik je op het hostingpakket, waaraan het domein zit gekoppeld waarop je e-mailadressen zijn gebaseerd.
4. In het kader 'Beheer' rechts bovenaan klik je op 'Hostingpakket beheren'. Je wordt nu ingelogd op DirectAdmin, de technische beheeromgeving van je hostingpakket.
5. Ga in het DirectAdmin-menu naar 'E-mailbeheer' → 'E-mailaccounts'.
6. Je ziet nu de e-mailadressen die op je hostingpakket zijn aangemaakt. Klik naast het e-mailaccount op het plusteken en dan op 'Wachtwoord/gebruikersnaam wijzigen'.
Wanneer je het wachtwoord van bijvoorbeeld deb12345@voorbeeld.nl gaat aanpassen, dan heeft dat ook invloed op je DirectAdmin-wachtwoord. Dit adres dient voor de interne werking van DirectAdmin en niet voor normaal mailverkeer.
7. Vul bij 'Wachtwoord' een nieuw wachtwoord voor het e-mailaccount in en klik op 'Opslaan'.
8. Het wachtwoord is nu gewijzigd. Daarmee kun je in combinatie met het e-mailadres als gebruikersnaam inloggen op bijvoorbeeld onze webmail. Gebruik je een mailprogramma zoals Outlook, stel dan ook daar het nieuwe wachtwoord in.