Als je op vakantie bent of graag mensen wilt laten weten dat je een e-mail hebt ontvangen, dan kun je automatische antwoorden en vakantieberichten instellen. Het verschil tussen deze twee is dat een automtisch antwoord altijd op een bepaald e-mailadres werkt en een vakantiebericht in een bepaalde periode op een e-mailaccount.
Ben je een tijdje afwezig, dan wil je waarschijnlijk je klanten en vrienden graag mededelen dat je niet direct zult reageren. Je kunt dan in DirectAdmin voor je e-mailaccount een vakantiebericht instellen.
Je kunt ook via onze webmail eenvoudig een afwezigheidsbericht instellen.
Vakantiebericht instellen
1. Log in op DirectAdmin.
2. Ga in het menu naar 'E-Mailbeheer' → 'Vakantieberichten'.
3. Klik bovenaan op 'Vakantiebericht instellen', vul de gevraagde gegevens in en klik op 'Aanmaken'.
-
E-mailadres: het e-mailaccount waarop het bericht wordt ingesteld.
-
Vakantiebericht: het automatische bericht dat moet worden gestuurd.
-
Start vakantie en Einde vakantie: geef het begin- en eindmoment op voor het bericht.
Wanneer je een automatisch antwoord hebt ingesteld, kun je geen vakantiebericht instellen. Dit valt niet naast elkaar te gebruiken.
Vakantiebericht wijzigen
Je kunt terwijl je ingelogd bent op DirectAdmin ook het vakantiebericht wijzigen.
1. Ga in het menu naar 'E-Mailbeheer' → 'Vakantieberichten'.
2. Klik naast het bericht dat je wilt aanpassen op 'Bewerken'.
3. Je kunt nu het bericht aanpassen op dezelfde manier als je hem aan hebt gemaakt. Het is niet mogelijk het e-mailaccount waarop het werkt te wijzigen. Als je dat wilt, zul je een nieuw bericht aan moeten maken.
Vakantiebericht verwijderen
Het is ook mogelijk om een vakantiebericht te verwijderen.
1. Ga in het menu naar 'E-Mailbeheer' → 'Vakantieberichten'.
2. Selecteer de vakantieberichten die je wilt verwijderen door er een vinkje voor te zetten en klik op 'Verwijderen'.