Controleer of je de juiste instellingen voor de uitgaande mailserver hebt ingesteld als je een extern mailprogramma gebruikt, zoals Outlook. Check of je inlogt op de mailserver ('autorisatie' of 'verificatie') met de gegevens waarmee je ook inlogt op de inkomende mailserver. Controleer bovendien of TLS/SSL aan staat voor de uitgaande server en dat je poort 465 of 587 gebruikt.
Limiet op te versturen e-mails per dag
Probeer je e-mail te versturen, maar krijg je een bericht met de boodschap 'Unrouteable address' terug? Je hebt dan mogelijk de limiet op de hoeveelheid te versturen e-mails per dag bereikt. Standaard staat deze limiet op 500 e-mails, dit wordt vanzelf iedere nacht gereset.
Log in op DirectAdmin van je hostingpakket en klik rechts bovenin op 'Message System'. Als er meer dan 500 e-mails zijn verzonden, dan zul je er daar een melding over terugvinden. Controleer vervolgens bij 'E-mail Accounts' en dan 'E-mail Usage' of je het mailverkeer kunt verklaren.
Kun je het gebruik niet verklaren of juist wel en wil je de limiet daarom zo snel mogelijk laten resetten, dan is het in beide gevallen aan te raden om via support@antagonist.nl contact met ons op te nemen. Benoem daarin voor een spoedige afhandeling het e-mailadres waar het om gaat en je deb-nummer.