Alle e-mail die niet in een ander postvak terechtkomt, wordt opgevangen door de zogenaamde catch-all. Het idee hierachter is dat alle e-mail dat naar een niet bestaand adres wordt verzonden doorgestuurd wordt naar een ander bestaand adres.
Denk aan mail dat naar adressen wordt gestuurd die niet door een maillijst, forwarder of e-mailaccount worden gebruikt. Zo zal bijvoorbeeld het e-mailadres oieheujfwo@jedomein.nl gewoon werken, ook als deze nooit is ingesteld.
Catch-all instellen
De instelling van de catch-all kun je zelf wijzigen. Je kunt ervoor kiezen om alle e-mail door te sturen naar een bepaald account of de verzender een foutmelding te sturen. Dat laatste is in verband met spam zeer aan te raden. Aanpassen gaat als volgt.
1. Log in DirectAdmin.
2. Ga in het menu naar 'Geavanceerde functies' → 'Catch-all'.
3. Vervolgens heb je de keus uit drie opties.
-
Foutmelding: alle e-mail gestuurd aan niet-bestaande adressen wordt geretourneerd aan de verzender (aanbevolen).
-
Negeren: e-mail gestuurd aan een niet-bestaand adres wordt genegeerd. Deze optie raden we niet aan, omdat de afzender dan geen bounce-melding krijgt.
-
Adres: stuur de e-mail door naar een ander e-mailadres.
4. Nadat je de keuze hebt gemaakt, klik je op 'Opslaan' om de instellingen op te slaan.