Je kunt voor Mijn Antagonist twee-factor-authenticatie (2FA) inschakelen. Je voegt daarmee een aanvullende laag beveiliging aan je klantaccount toe. Naast het invoeren van je gebruikersnaam en wachtwoord is er dan ook een aanvullende code vereist om in te kunnen loggen. Alleen het wachtwoord weten, is dus niet voldoende. 2FA inschakelen raden we daarom sterk aan.
Let op! Voordat je de stappen uitvoert, is het van belang dat je over een 2FA-app (bijvoorbeeld Google Authenticator) beschikt op je telefoon.
2FA inschakelen
Je kunt in Mijn Antagonist als volgt twee-factor-authenticatie (2FA) inschakelen.
1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist.
2. Klik bovenaan in het menu op 'Administratie'.
3. In het kader 'Beveiliging' klik je achter 'Twee-factor-authenticatie' op 'Inschakelen'.
4. Er toont zich een QR-code. Scan deze met de Google Authenticator app (Android / iOS) of een andere 2FA app op je telefoon. Heb je een authenticator zonder camera of wil je de eenmalige codes in je password manager ontvangen, gebruik dan de sleutel.
5. Voer bij 'Bevestigingscode' de code in die je in de app op je telefoon ziet en klik op 'Volgende'.
6. Er wordt nu gevraagd een hersteltelefoonnumer toe te voegen. Daarmee kun je toegang tot je account herstellen, ook als jij je authenticator-app bent kwijtgeraakt. Voer je telefoonnummer in, selecteer de gewenste methode en klik op 'Volgende'.
7. Je ontvangt nu per SMS of spraakbericht een bevestigingscode. Voer die bij 'Bevestigingscode' in en klik op 'Bevestigen'.
8. Je krijgt nu eenmalige codes te zien. Ieder van dezes codes kun je één keer gebruiken om in te loggen en kunnen van pas komen als je bijvoorbeeld je telefoon bent verloren. Schrijf deze dus op en bewaar ze op een veilige plek.
9. Klik op 'Configuratie afronden'. Je hebt nu succesvol twee-factor-authenticatie voor Mijn Antagonist ingeschakeld.
Hersteltelefoonnummer wijzigen
Het is mogelijk om het hersteltelefoonnummer dat je hebt ingesteld tijdens het inschakelen van twee-factor-authenticatie te wijzigen. Dit kan wenselijk zijn als je bijvoorbeeld een nieuwe telefoonnummer hebt. Je past dit als volgt aan:
1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist en klik bovenaan in het menu op 'Administratie'.
2. In het kader 'Beveiliging' klik je achter 'Hersteltelefoonnummer' op 'Wijzigen'.
3. Voer je nieuwe telefoonnummer in, selecteer de gewenste methode en klik op 'Volgende'.
4. Je ontvangt nu per SMS of spraakbericht een bevestigingscode. Voer die bij 'Bevestigingscode' in en klik op 'Bevestigen'. Je hebt nu het hersteltelefoonnummer gewijzigd.
Eenmalige codes beheren
Je kunt nieuwe eenmalige codes genereren, bijvoorbeeld omdat je alle huidige codes hebt gebruikt. Dit gaat als volgt:
1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist en klik in het menu op'Administratie'.
2. In het kader 'Beveiliging' klik je op 'Beheer eenmalige codes'.
3. Je ziet nu de huidige eenmalige codes. Klik op 'Genereer nieuwe codes' om nieuwe te genereren.
4. Schrijf de nieuwe eenmalige codes op en bewaar ze op een veilige plek.
Als je nieuwe eenmalige codes genereert, dan komen de huidige te vervallen.
2FA uitschakelen
Twee-factor-authenticatie (2FA) uitschakelen gaat op dezelfde locatie als het inschakelen ervan.
1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist en klik bovenaan in het menu op 'Administratie'.
2. In het kader 'Beveiliging' klik je achter 'Twee-factor-authenticatie' op 'Uitschakelen'.
3. Voer opnieuw je wachtwoord voor Mijn Antagonist in als daar om wordt gevraagd.
4. Klik op 'Maak mijn account minder veilig'. Je hebt nu succesvol twee-factor-authenticatie uitgeschakeld.